26 Apr 2007

4. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ Α.Σ.Ε.Π. / ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

Θέμα e-mail:
Ερωτήσεις ενός εκπαιδευτικού ΠΕ16.01 Μουσικής




Κείμενο e-mail:

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Σας απευθύνω αυτήν την επιστολή με την ιδιότητα του εκπαιδευτικού ΠΕ16.01, αποφοίτου του Τμήματος Μουσικών Σπουδών.

Όπως γνωρίζετε, με την κατάργηση της επετηρίδας (Ν. 2525/1997) οι εκπαιδευτικοί διορίζονται μετά απο επιτυχή συμμετοχή σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. Ο πρώτος διαγωνισμός για τις περισσότερες ειδικότητες ΠΕ έλαβε χώρα ήδη το 1998. Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16 Μουσικής χρειάστηκε να περιμένουμε τρία χρόνια για τη διενέργεια διαγωνισμού. Δεδομένου ότι οι προσλήψεις των επιτυχόντων πραγματοποιήθηκαν το 2003, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16 Μουσικής επί μία πενταετία δεν είχαν κανενός είδους πρόσβαση σε μόνιμο διορισμό. Ενώ, όμως, ο ίδιος Νόμος υποχρεώνει το Κράτος να διενεργεί διαγωνισμό ανά δύο έτη, από το 2001 και εξής δεν έχει πραγματοποιηθεί διαγωνισμός Α.Σ.Ε.Π. για την ειδικότητα ΠΕ16 Μουσικής. Το γεγονός του εξαετούς πλέον αποκλεισμού των εκπαιδευτικών ΠΕ16 από το δημόσιο σχολείο δεν αναιρείται από τον αποσπασματικό διορισμό περίπου 300 αποφοίτων Τμημάτων Μουσικών Σπουδών με προϋπηρεσία, τον Αύγουστο του 2004. Οι εκατοντάδες εκπαιδευτικών ΠΕ16 που αποφοίτησαν μετά το 2001 αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί β' κατηγορίας.

Σα να μην έφτανε αυτό, κατά το τρέχον ακαδημαϊκό έτος διορίστηκαν πέρα από κάθε έννοια δικαίου και λογικής περίπου 300 συμβασιούχοι και τρίτεκνοι καθηγητές μουσικής χωρίς αναγνωρισμένους τίτλους τριτοβάθμιων σπουδών. Στην περίπτωση αυτή το ΥπΕΠΘ επέλεξε να συντηρήσει μια θλιβερή πρωτοτυπία: στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διορίζονται απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που υπάρχουν απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μάλιστα άνεργοι. Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι δεν είμαι αντίθετος στο διορισμό συμβασιούχων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες, αρκεί να διαθέτουν τα τυπικά προσόντα και να τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες, κάτι που δε συνέβη με τους διορισθέντες μουσικούς.

Όντας ενήμερος σχετικά με τη δράση των συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών ΠΕ16 και παρακολουθώντας τις κατά καιρούς δηλώσεις φορέων του ΥπΕΠΘ, οδηγούμαι στην διαπίστωση ότι το ΥπΕΠΘ δεν προγραμματίζει στο άμεσο μέλλον διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π. για την απορρόφηση των ήδη εκατοντάδων ανέργων εκπαιδευτικών ΠΕ16. Σύμφωνα, δε, με δημοσίευμα της ηλεκτρονικής εφημερίδας proslipsis.gr (http://www.proslipsis.gr/cmCat_treePrd.php?&cm_catid=53&cm_prdid=3578), το Α.Σ.Ε.Π. είναι "σχεδόν έτοιμο" να διενεργήσει διαγωνισμό, περιμένοντας από το ΥπΕΠΘ να καθορίσει τον ακριβή αριθμό των θέσεων. Από την άλλη, το ΥπΕΠΘ τα τελευταία δύο χρόνια δηλώνει κατά διαστήματα (συνήθως απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών) ότι προετοιμάζει διαγωνισμό και ότι η διενέργειά του είναι θέμα λίγων μηνών. Επιτρέψτε μου να πώ ότι αυτή η αντιμετώπιση προσβάλλει τη νοημοσύνη μας καθώς δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι επι δύο χρόνια και με καθυστέρηση τεσσάρων χρόνων, το ΥπΕΠΘ δεν έχει αποφασίσει ακόμα τα τεχνικά ζητήματα του διαγωνισμού.

Εξίσου υποτιμητική για τον κλάδο μας είναι η πρόσφατη ανακοίνωση του ΥπΕΠΘ, σύμφωνα με την οποία πρόκειται να προκηρύξει 120 θέσεις, όταν τα οργανικά κενά των σχολείων είναι εκατοντάδες και οι αδιόριστοι απόφοιτοι των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών περισσότεροι από 800.

Όπως αντιλαμβάνεστε, το ΥπΕΠΘ έχει πάψει δυστυχώς να αποτελεί αξιόπιστη πηγή για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ16. Ως εκ τούτου θα ήθελα να σας θέσω τα εξής ερωτήματα:

1. Υπάρχει σχεδιασμός για διενέργεια διαγωνισμού για την ειδικότητα ΠΕ16; Εσείς από τη θέση σας και με το θεσμικό σας ρόλο μπορείτε κι έχετε τη βούληση να ζητήσετε διενέργεια διαγωνισμού;
2. Θα συνεχιστεί αυτή η εξομοίωση των αποφοίτων ΑΕΙ με κατόχους ωδειακών τίτλων, άρα η θεώρηση των Ωδείων (ιδιωτικών, επί το πλείστον, κερδοσκοπικών αδιαβάθμιστων ιδρυμάτων που υπάγονται στο Υπουργείο Πολιτισμού) ως αντιστοίχων των Ελληνικών Α.Ε.Ι.; Είστε διατεθιμένος να αντιδράσετε; Για να μιλήσουμε απλά, το αντίστοιχο του διορισμού κατόχων ωδειακών τίτλων σήμερα είναι ο διορισμός κατόχων του λεγόμενου "lower" (Cambridge First Certificate Examination) ως καθηγητών αγγλικών ή ο διορισμός κατόχων του ECDL ως καθηγητών πληροφορικής.
3. Είναι αλήθεια αυτό που αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα στην proslipsis.gr, ότι ο Α.Σ.Ε.Π. "προσανατολίζεται να εισηγηθεί στο υπουργείο Παιδείας να γίνονται δεκτοί ως διορθωτές και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης που διαθέτουν σχετική εμπειρία ή και μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών. Μέχρι σήμερα το ΑΣΕΠ αντλούσε διορθωτές από την πανεπιστημιακή κοινότητα, όμως ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται απροθυμία προσέλευσης που εν μέρει οφείλεται στο γεγονός ότι η προβλεπόμενη αποζημίωση δεν ξεπερνά τα 3,5 ευρώ ανά γραπτό". Όπως τουλάχιστον το αντιλαμβάνομαι, το σκεπτικό του Α.Σ.Ε.Π. είναι το εξής: "αφού δεν έχω χρήματα να προσλάβω τους κατάλληλους, ας προσλάβω τους φθηνότερους". Κάτι τέτοιο, όμως, όπως καταλαβαίνετε είναι καταστροφικό να εφαρμοσθεί για την πρόσληψη Εκπαιδευτικών.

Προκειμένου να ενημερωθείτε συνοπτικά αναφορικά με το ιστορικό των διορισμών εκπαιδευτικών μουσικής, μπορείτε να ανατρέξετε σε μία από τις εξής ηλεκτρονικές διευθύνσεις
http://www.musgradthes.gr/Sindikalistika%20-%20Theseis_Sillogon.pdf ή
http://www.musicologia.gr/data/files/2006_09_Theseis_Sillogon.pdf

Αντιλαμβανόμενος το φόρτο εργασίας που αντιμετωπίζετε, ελπίζω στην άμεση ανταπόκρισή σας.

Μετά τιμής,



Στο πεδίο "To" ("Προς") βάλτε:
veis@survey.ntua.gr, musical@pi-schools.gr

Στο πεδίο "Cc" ("Κοινοποίηση") βάλτε:
marietta@otenet.gr, daglis@space.noa.gr, stzep@pi-schools.gr, spedu@pi-schools.gr, spyrost@parliament.gr, apapa@pi-schools.gr, ypep8.info@googlemail.com