27 Apr 2007

5. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ

Θέμα e-mail:
Ερωτήσεις ενός εκπαιδευτικού ΠΕ16.01 Μουσικής



Κείμενο e-mail:

Αξιότιμη κυρία / Αξιότιμε κύριε Βουλευτά,

Σε αντίθεση με πολλούς συναδέλφους σας, δεν έχετε απαντήσει στις προηγούμενες επιστολές μου. Επειδή πιστεύω βαθύτατα ότι ως πολίτης έχω δικαίωμα στην επικοινωνία με τους αιρετούς Αντιπροσώπους μου (δικαίωμα που κατά τη γνώμη μου αποτελεί θεμέλιο λίθο της Αντιπροσωπευτικής Δημοκρατίας), επιμένω να σας θέτω εκ μέρους των συναδέλφων μου τα ακόλουθα ερωτήματα:


1. Είστε ενήμερος για τα ζητήματα που αφορούν τους εκπαιδευτικούς ΠΕ16;
2. Είστε διατεθιμένος να απαιτήσετε από την Κυβέρνηση (είτε ανήκετε σε αυτήν, είτε όχι) την εφαρμογή της νομιμότητας;
3. Γιατί 22 χρόνια μετά η Βουλή των Ελλήνων δεν έχει καταργήσει νομοθετικά την παρ. 9 της περ. Β του άρθρου 15 του Ν. 1566/1985, η οποία είχε μεταβατική ισχύ για όσο διάστημα δεν επαρκούσαν οι απόφοιτοι Τμημάτων Μουσικών Σπουδών Α.Ε.Ι για την κάλυψη των οργανικών κενών, δεδομένου ότι σήμερα οι απόφοιτοι ΤΜΣ υπερκαλύπτουν τις υπάρχουσες θέσεις;
4. Γιατί εξακολουθεί να μην εφαρμόζεται το πνεύμα του Ν. 1566/1985, ο οποίος προέβλεπε ότι οι κάτοχοι ωδειακών τίτλων διορίζονται μόνο όταν δεν επαρκούν οι απόφοιτοι Τμημάτων Μουσικών Σπουδών και και μόνο μετά από επιτυχή συμμετοχή τους σε διαγωνισμό; Για να μιλήσουμε απλά, το αντίστοιχο του διορισμού κατόχων ωδειακών τίτλων σήμερα είναι ο διορισμός κατόχων του λεγόμενου "lower" (Cambridge First Certificate Examination) ως καθηγητών αγγλικών ή ο διορισμός κατόχων του ECDL ως καθηγητών πληροφορικής.

Επισημαίνω, δε, ότι οι εκπρόσωποι του ΥπΕΠΘ απαντώντας σε ερωτήσεις που κατά καιρούς έχουν καταθέσει συνάδελφοί σας στη Βουλή δεν απαντούν στα παραάνω σημεία. Πρόσφατα ο Πρόεδρος του Α.Σ.Ε.Π. ανακοίνωσε για άλλη μια φορά ότι το Α.Σ.Ε.Π. είναι "σχεδόν έτοιμο" να διενεργήσει διαγωνισμό, περιμένοντας από το ΥπΕΠΘ να καθορίσει τον ακριβή αριθμό των θέσεων. Από την άλλη, το ΥπΕΠΘ τα τελευταία δύο χρόνια δηλώνει κατά διαστήματα (συνήθως απαντώντας σε ερωτήσεις βουλευτών) ότι προετοιμάζει διαγωνισμό και ότι η διενέργειά του είναι θέμα λίγων μηνών. Επιτρέψτε μου να πώ ότι αυτή η αντιμετώπιση προσβάλλει τη νοημοσύνη μας καθώς δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι επι δύο χρόνια και με καθυστέρηση τεσσάρων χρόνων, το ΥπΕΠΘ δεν έχει αποφασίσει ακόμα τα τεχνικά ζητήματα του διαγωνισμού.

Εξίσου υποτιμητική για τον κλάδο μας είναι η πρόσφατη ανακοίνωση του ΥπΕΠΘ, σύμφωνα με την οποία πρόκειται να προκηρύξει 120 θέσεις, όταν τα οργανικά κενά των σχολείων είναι εκατοντάδες και οι αδιόριστοι απόφοιτοι των Τμημάτων Μουσικών Σπουδών περισσότεροι από 800, ενώ ο μοναδικός μέχρι σήμερα διαγωνισμός έγινε έξι χρόνια πριν.

Τέλος, σας καλώ να λάβετε σημαντικά υπόψη το δημοσίευμα της ηλεκτρονικής εφημερίδας proslipsis.gr (http://www.proslipsis.gr/cmCat_treePrd.php?&cm_catid=53&cm_prdid=3578), σύμφωνα με το οποίο, το Α.Σ.Ε.Π. "προσανατολίζεται να εισηγηθεί στο υπουργείο Παιδείας να γίνονται δεκτοί ως διορθωτές και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης που διαθέτουν σχετική εμπειρία ή και μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών. Μέχρι σήμερα το ΑΣΕΠ αντλούσε διορθωτές από την πανεπιστημιακή κοινότητα, όμως ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια παρατηρείται απροθυμία προσέλευσης που εν μέρει οφείλεται στο γεγονός ότι η προβλεπόμενη αποζημίωση δεν ξεπερνά τα 3,5 ευρώ ανά γραπτό". Με άλλα λόγια, το σκεπτικό του Α.Σ.Ε.Π. είναι το εξής: "αφού δεν έχω χρήματα να προσλάβω τους κατάλληλους, ας προσλάβω τους φθηνότερους". Κάτι τέτοιο, όμως, όπως καταλαβαίνετε είναι καταστροφικό να εφαρμοσθεί για την πρόσληψη Εκπαιδευτικών.

Προκειμένου να ενημερωθείτε αναλυτικά αναφορικά με το ιστορικό των διορισμών εκπαιδευτικών μουσικής, μπορείτε να ανατρέξετε σε μία από τις εξής ηλεκτρονικές διευθύνσεις
http://www.musgradthes.gr/Sindikalistika%20-%20Theseis_Sillogon.pdf ή
http://www.musicologia.gr/data/files/2006_09_Theseis_Sillogon.pdf

Για περισσότερες πληροφορίες, είμαι στη διάθεσή σας.

Εξακολουθώ να ελπίζω πως με την απάντησή σας θα δικαιώσετε το Κοινοβουλευτικό μας σύστημα.

Μετά τιμής,