24 Apr 2007

2. ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ / ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Θέμα e-mail:
Απορίες ενός έλληνα πολίτη



Κείμενο e-mail:

Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,

Σας απευθύνω αυτήν την επιστολή πρώτα και κύρια με την ιδιότητα του Έλληνα πολίτη και ύστερα του εκπαιδευτικού ΠΕ16.01, απόφοιτου Τμήματος Μουσικών Σπουδών.

Όπως γνωρίζετε, με την κατάργηση της επετηρίδας (Ν. 2525/1997) οι εκπαιδευτικοί διορίζονται μετά απο επιτυχή συμμετοχή σε διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. Ο πρώτος διαγωνισμός για τις περισσότερες ειδικότητες ΠΕ έλαβε χώρα ήδη το 1998. Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16 Μουσικής χρειάστηκε να περιμένουμε τρία χρόνια για τη διενέργεια διαγωνισμού. Δεδομένου ότι οι προσλήψεις των επιτυχόντων πραγματοποιήθηκαν το 2003, οι εκπαιδευτικοί ΠΕ16 Μουσικής επί μία πενταετία δεν είχαν κανενός είδους πρόσβαση σε μόνιμο διορισμό. Ενώ, όμως, ο ίδιος Νόμος υποχρεώνει το Κράτος να διενεργεί διαγωνισμό ανά δύο έτη, από το 2001 και εξής δεν έχει πραγματοποιηθεί διαγωνισμός Α.Σ.Ε.Π. για την ειδικότητα ΠΕ16 Μουσικής. Το γεγονός του εξαετούς πλέον αποκλεισμού των εκπαιδευτικών ΠΕ16 από το δημόσιο σχολείο δεν αναιρείται από τον αποσπασματικό διορισμό περίπου 300 αποφοίτων Τμημάτων Μουσικών Σπουδών με προϋπηρεσία, τον Αύγουστο του 2004. Οι εκατοντάδες εκπαιδευτικών ΠΕ16 που αποφοίτησαν μετά το 2001 αντιμετωπίζονται ως εκπαιδευτικοί β' κατηγορίας.
[Θα ήταν παράλογο να υπολογίσουμε τον πέρα από κάθε έννοια δικαίου και λογικής διορισμό των 300 περίπου συμβασιούχων και τριτέκνων καθηγητών μουσικής χωρίς αναγνωρισμένους τίτλους τριτοβάθμιων σπουδών. Στην περίπτωση αυτή το ΥπΕΠΘ επέλεξε να συντηρήσει μια θλιβερή πρωτοτυπία: στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση διορίζονται απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που υπάρχουν απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και μάλιστα άνεργοι.]

Όντας ενήμερος σχετικά με τη δράση των συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών ΠΕ16 και παρακολουθώντας τις κατά καιρούς δηλώσεις φορέων του ΥπΕΠΘ, αντιλαμβάνομαι ότι οι εκπρόσωποι του Υπουργείου είτε αοριστολογούν, είτε υποπίπτουν σε αντιφάσεις. Κατά καιρούς τα τελευταία δύο χρόνια δηλώνουν ότι τι ΥπΕΠΘ προετοιμάζει τη διεξαγωγή διαγωνισμού, χωρίς ωστόσο να διευκρινίζουν τους όρους (δικαίωμα συμμετοχής, αντικείμενα εξέτασης και εξεταστέα ύλη) ή την ημερομηνία διεξαγωγής.Και φυσικά το ΥπΕΠΘ εξακολουθεί να μην προκηρύσει διαγωνισμό.
Με όλον τον σεβασμό στο πρόσωπό σας, θέτω τα ακόλουθα ερωτήματα.

1. Το ΥπΕΠΘ διαιωνίζει μια έκνομη κατάσταση, αρνούμενο επί έξι χρόνια να διεξάγει διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π. για την ειδικότητα ΠΕ16. Εσείς από τη θέση σας και με το θεσμικό σας ρόλο έχετε τη δυνατότητα και την πρόθεση παρέμβασης;
2. Το ΥπΕΠΘ αρνείται να μας ενημερώσει σχετικά με το πόσα είναι οργανικά κενά της ειδικότητας ΠΕ16 και πόσα από αυτά σκοπεύει να καλύψει όταν διεξάγει τον επόμενο διαγωνισμό. Εσείς μπορείτε να ενημερωθείτε;
3. Γιατί δεν έχει καταργηθεί νομοθετικά η παρ. 9 της περ. Β του άρθρου 15 του Ν. 1566/1985, η οποία είχε μεταβατική ισχύ για όσο διάστημα δεν επαρκούσαν οι απόφοιτοι Τμημάτων Μουσικών Σπουδών Α.Ε.Ι για την κάλυψη των οργανικών κενών, δεδομένου ότι σήμερα οι απόφοιτοι ΤΜΣ υπερκαλύπτουν τις υπάρχουσες θέσεις;
4. Γιατί εξακολουθεί να μην εφαρμόζεται το πνεύμα του Ν. 1566/1985, ο οποίος προέβλεπε ότι οι κάτοχοι ωδειακών τίτλων διορίζονται μόνο όταν δεν επαρκούν οι απόφοιτοι Τμημάτων Μουσικών Σπουδών και και μόνο μετά από επιτυχή συμμετοχή τους σε διαγωνισμό; Για να μιλήσουμε απλά, το αντίστοιχο του διορισμού κατόχων ωδειακών τίτλων σήμερα είναι ο διορισμός κατόχων του λεγόμενου "lower" (Cambridge First Certificate Examination) ως καθηγητών αγγλικών ή ο διορισμός κατόχων του ECDL ως καθηγητών πληροφορικής.
5. Στις 4.7.2006 ψηφίστηκε ο Ν. 3475/2006. Σύμφωνα με το άρθρο 20 παρ. 2 οι μέχρι την έναρξη ισχύος του Νόμου διορισθέντες και υπηρετούντες κάτοχοι ωδειακών τίτλων χαρακτηρίζονται εκπαιδευτικοί ΠΕ16.01, δηλαδή Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης. Με άλλα λόγια, ο Ν. 3475/2006 αναγνωρίζει ως Πανεπιστήμια τα ωδεία (ιδιωτικά κερδοσκοπικά ιδρύματα στην πλειονότητά τους, που δεν υπάγονται καν στο ΥπΕΠΘ αλλά στο Υπουργείο Πολιτισμού), καταπατώντας το άρθρο 16 του Συντάγματος. Όλα αυτά δείχνουν ξεκάθαρα τις διαθέσεις του ΥπΕΠΘ απέναντι στους εκπαιδευτικούς ΠΕ16. Εσείς, κύριε Πρόεδρε. είστε ενήμερος γι' αυτήν την κατάσταση;

Όπως καταλαβαίνετε, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει πάψει να αποτελεί αξιόπιστη πηγή για τους εκπαιδευτικούς ΠΕ16 Μουσικής. Απευθύνομαι σε σάς ως ύστατη οδό πληροφόρησης.

Κύριε Πρόεδρε,
Ως απόφοιτος πανεπιστημιακού τμήματος νιώθω προσβεβλημένος από τον τρόπο με τον οποίο μας αντιμετωπίζει η Πολιτεία.
Ως Έλληνας πολίτης αγανακτώ από την καταπάτηση κεκτημένων και συνταγματικά εκπεφρασμένων δικαιωμάτων μου: του δικαιώματος της ίσης μεταχείρησης και του δικαιώματος ανάπτυξης της προσωπικότητας.
Ως εκπαιδευτικός οδηγούμαι με θλίψη στη διαπίστωση ότι οι αποφάσεις σε ζητήματα Παιδείας δε λαμβάνονται με κριτήρια εκπαιδευτικά, παρά με κριτήρια πολιτικά ή κομματικά.
Ως άνθρωπος απελπίζομαι μπροστά στην εγκατάλειψη και επερχόμενη παρακμή της Παιδείας.

Προκειμένου να ενημερωθείτε συνοπτικά αναφορικά με το ιστορικό των διορισμών εκπαιδευτικών μουσικής, μπορείτε να ανατρέξετε σε μία από τις εξής ηλεκτρονικές διευθύνσεις
http://www.musgradthes.gr/Sindikalistika%20-%20Theseis_Sillogon.pdf ή
http://www.musicologia.gr/data/files/2006_09_Theseis_Sillogon.pdf

Αντιλαμβανόμενος το φόρτο εργασίας που αντιμετωπίζετε, ελπίζω στην άμεση ανταπόκρισή σας.

Μετά τιμής,



Η αποστολή του μηνύματος πρέπει να γίνει σε δύο φάσεις: αρχικά στον Πρόεδρο και τον Πρωθυπουργό και στη συνέχεια ξεχωριστά η κοινοποίηση.
Για να γράψετε στον Πρόεδρο συμπληρώστε τη φόρμα εδώ
Για να γράψετε στον Πρωθυπουργό συμπληρώστε τη φόρμα
εδώ